ZIKKIMM

 Şaşırmaya devam ediyorum. Evet. Gerçekten !!

O kadar zaman boyunca Türkiye’de ALE veya IPA türlerini görmediğimizden yakınıyordum. Geçen senelerde Gara Guzu çıktı. Türkiye üretimi ALE içer olduk. Ben zamanla bununla gurur duyar. Şimdi ise bir de nur topu gibi bir IPA’imizin olduğunu görüyorum. İsmi de çok anlamlı: ZIKKIMM !!!

Şişe tasarımı bana bu biranın hedef kitlesinin hipster kafasındaki kişilerin olduğunu söylüyor nedense. Hani “ben badass takılırım dostum, dünyayı sallamıyormuş gibi takılırım” diyen türden kişiler için sanki. En azından benim ilk izlenimim öyle oldu şişe tasarımı açısından. Yani Tekel Birası kafasının günümüze uyarlanmış modern hali gibi.  Hoş aslında, eleştirmiyorum. Sadece bir tespit.

Aslında, pazarlama açısından mantık yürütünce biranın gerçek hedef kitlesi, çeşitli modern barlara (Zeplin, AYI vb..) gidip oradaki ithal biraları içen kişilerin olduğunu söylüyor, özellikle türünün IPA olması. Basa basa 3 yere yazmışlar şişenin üzerine. Baktılar ki Türk gençler IPA de tercih ediyor, neden pazar payı almayalım dediler.

Gelelim lezzete. Tam IPA lezzetini bulamadım doğrusu. Kesinlikle farklı ve değişik bir tad, ve evet, Türkiye’nin buna ihtiyacı var ama demek istediğim tasarımcıların vurgulamak istedikleri kadar IPA’i andıran o kategorisel lezzeti yok.  Tekirdağ’ın bağrından kopup gelmiş bir birayı İstanbul’da içmek hoş oldu.

Hafif acı ve biraz karamelimsi. Kahverengi bir rengi var. Aroması tahmin ettiğimden daha light çıktı. Alkol oranı beni tatmin etmedi, biraz daha ağır olması gerekiyordu. Böyle bir bira için %5 biraz az olmuş.

Tekrar alırım. Keşke biraz daha soğuk tüketseydim dedirtti bana.

Bulursanız deneyim derim.

